Sunday, March 20, 2011

Grammar Nazi strikes again - double kill!

Probabil cativa dintre voi ati citit asta: Grammar Nazi time. Daca nu, dati o fuga la linkul ala si cititi. Ei acum avem de-a face cu doua anunturi de la aceeasi asociatie ce contin aceeasi greseala gramaticala. Partea trista e ca cel de-al doilea anunt e pus cam la o luna dupa primul ceea ce te face sa te indoiesti de inteligenta si/sau de intelegerea lor a limbii romane.


Dupa cum observati, in primul anunt cineva a avut bunul simt sa corecteze greseala care, fie vorba intre noi, era a dracu' de evidenta. Totusi, vreo 3-4 saptamani mai tarziu, pe baietii de la asociatie nu i-au deranjat foarte tare faptul ca cineva a observat ca ei nu stiu gramatica.

Dar asta mi-a dat de gandit. Astia tot insista sa puna cratima la verbul auxiliar cand folosesc viitorul simplu. Poate imi scapa mie ceva. Poate is eu idiot si nu ei. Asa ca am apelat la eterna sursa de cunoastere: Wikipedia! Ah, Wikipedia. Ce sumbra ar fi lumea fara tine. Daca n-ai exista, numarul agramatilor si neinformatilor ar creste exponential in fiecare zi. Am fi o lume de ignoranti. Tu ne aduci lumina. Wikipedia, iti multumim! Ok, exagerez. Citez:

"Verbul a vrea are forme specializate ca auxiliar, servind la formarea principalului tip de viitor (literar) în combinație cu infinitivul verbului cu sens deplin: voi cânta, vei vedea, va bate, vom zice, veți iubi, vor coborî. O variantă familiară a acestui tip folosește forme și mai reduse ale auxiliarului: oi cânta, ăi vedea, o bate, om zice, ăți iubi, or coborî."

Si asa mi-am dat seama ca asociatia e cretina si nu eu. Care vrea sa ma ajute sa le fac un bine sa le dau niste lectii ieftine de gramatica? Ajunge sa-i dati linku' asta presedintelui asociatiei. Haideti ca-i pentru o cauza buna.

Sincer nu mi se mai pare doar prostie. Mi se pare si nesimtire, fiindca astia au datoria de a administra blocurile care sunt in jurisdictia lor cu sensul de a le imbunatati, asadar contribuind la o tara mai buna. Cum poti avea tupeul sa spui ca tu contribui la imbunatatirea tarii cand nici nu stii sa vorbesti limba ca lumea? Cand gresesti un rahat de verb auxiliar? Formularile oficiale care ar trebui sa te faca sa pari ca stii despre ce vorbesti de fapt de fac sa pari mai prost. Pari un prost care nu stie sa vorbeasca cum trebuie dar totusi sa chinuie sa arate ca el e destept. Jenant.

2 comments:

  1. sa moara iepurasii :))
    si romanii ce nu stiu elemente de baza ale gramaticii sa fie trimisi la scoala...

    ReplyDelete
  2. eu am dat comentariul anterior:))...sa moara iepurasii:))

    ReplyDelete

Nu-i frumos sa lasi comentarii anonime. De fiecare data cand faci asta, un iepuras moare. SALVEAZA IEPURASII!