Tuesday, March 1, 2011

Optimism?

Mie personal mi se pare ca in momentul de fata e cea mai mare ipocrizie sa fii roman si sa fii optimist. Acuma multi o sa-mi sara in cap ca "E BINE SA FII OPTIMIST, FRAIERE!". Just, dar nu in situatia in care suntem noi acuma.

Ce vreau sa spun cu "situatia in care suntem noi acuma"? Uitati-va in jur sa vedeti in ce stare o ajuns Romania. Nu mai e nimic bun in tara asta. De educatie si de profesori si-au batut joc, de politie si-au batut joc, de salariile bugetarilor si-au batut joc, de pensionari si-au batut joc. Chiar mai vreti sa continui? Pentru ca o fost conducerea incompetenta in anii trecuti si o facut datorii fata de alte tari, acuma tre' sa sufere tot poporu'.

Dar nu asta e ideea. Ideea e ca foarte multa lume spune ca "Eu sunt optimist, stiu ca o sa fie mai bine! O sa traim fericiti si o sa avem paturi cu petale din trandafir si o sa mancam hrana 100% ecologica si o sa fim producatorii #1 din Europa de scobitori refolosibile!" si nu inteleg DE CE. Situatia nu e deloc roza, si daca stai cu mainile in sold si speri ca o sa fie mai bine, n-o sa rezolvi nimic, ca ii doare undeva pe astia de la conducerea tarii ca speri tu sa fie mai bine.

Majoritatea celor care spera ca o sa fie mai bine sunt fix aceia care nu vor face nimic ca sa imbunatateasca lucrurile in tara. De ce? Fiindca ei o sa spere toata viata ca o sa se imbunatateasca situatia. Indiferent cat de rea ar deveni. Ei mereu vor crede ca va fi mai bine, fiindca is optimisti. Bullshit in my book.

La fel de rai is si cei care dau vina pe Basescu tarii pentru orice. FRATE, IAR E FRIG AFARA, FIR-AR BASESCU A DRACU! Nu ca eu l-as avea la inima foarte tare, dar nu e omeneste posibil ca un singur om sa fie responsabil pentru toate porcariile din tara. Si ironia cea mai mare e ca fix oamenii care se plang de el sunt cei care l-au votat. Si apoi se plang ca e naspa si ca "era mai bine pe vremea lui Ceausescu". Citat din bunicul meu: "Nu spun ca era mai bine cu Ceausescu, dar cand era el presedinte n-o venit nimeni la mine sa-mi spuna ca-mi taie 25% din salariu. Singura problema atunci era ca n-aveai voie sa vorbesti. Acuma ai voie sa vorbesti, da' te-aude becu', ca-n rest nu te baga nimeni in seama."

Atunci, daca nu e bine sa fii optimist si daca nu e bine sa condamni conducerea tarii pentru tot... ce e de facut? Simplu. Fiecare face ce poate pentru a face tara mai buna. Si nu e asa de imposibil precum pare. Toti putem face asta. Orice lucru marunt ajuta. Cand vezi un marlan ca arunca gunoaie pe strada si tu le iei si le arunci la gunoi, sau te iei de sfintii lui sa se intoarca sa le arunce el unde trebuie, ca tot omu', faci o diferenta. Cand vezi un bolovan pe sosea si tu il dai la o parte sa nu incurce circulatia, faci o diferenta. Cand vezi o gasca de copchii ca se iau de unu mai mic si tu ii iei apararea aluia mai mic, faci o diferenta, ca nu-i lasi pe ceilalti sa creasca sa ajunga niste retardati inadaptati social. Si exemplele pot continua.

Problema e ca majoritatea au impresia ca is superiori daca merg contra curentului. Daca fac de-a dracu ca sa o incurce altu'. Cred ca is fiinte superioare daca se dau mari si tari ca sa le faca in ciuda altora. Adevarul e ca din cauza lor e tara in halul in care e acuma. Ca fiecare are grija de spatele lui si niciodata de a altuia si sa fim seriosi, cu cat devine mai rea situatia, cu atat mai greu e sa te descurci singur. Daca nu te ajuta ala de langa tine, o sa ajungi sa fii un om mort.

Daca vrem cu adevarat sa fie situatia mai buna in tara, fiecare trebuie sa contribuie cu ce poate. Si va garantez ca toata lumea poate. Fiecare poate face ceva pentru schimbare. Depinde de fiecare. Daca tu chiar vrei sa fie tara noastra un loc mai bun de a trai, TU trebuie s-o faci sa fie un loc mai bun de a trai. Daca speri ca o sa fie mai bine sau daca te plangi, nu rezolvi absolut nimic. Toti trebuie sa cooperam daca nu vrem sa ramanem ultimii prosti.

Ok, nu fac asta de obicei dar acuma mi se pare important. Vreau sa lasati un comentariu cu parerea voastra despre subiectul asta. As prefera semnati cumva, sa nu lasati comentarii anonime.

10 comments:

  1. In principiu ai dreptate...da` nu prea.
    Prima corectura, la inceput ai zis ca tara are datorii bla bla din cauza prostilor care au condus-o in anii trecuti. Gresit, tara ABIA acum are datorii, din cauza prostilor care au condus-o anul TRECUT si anul ASTA. Daca crezi ca a fost greu pana acum, stai sa vezi cand va trebui sa dam banii inapoi pt FMI, sa iti doresti sa mergi in Etiopia, ca viata va fi mai buna acolo.
    A 2-a corectura, cand un marlan arunca ceva pe strada, nu ii ridici tu gunoiul, ridici primul lucru solid pe care il gasesti la indemana si ii rupi muia de marlan, si apoi il pui sa ridice gunoiul cu limba si sa-l puna unde trebuie, altfel va mai arunca gunoaie la nesfarsit, si nu rezolvi nimic.
    Si daca vrei parerea mea despre situatia asta, plecati din tara cand veti considera de cuviinta. Dupa liceu, dupa fac, ACUM, oricand e bine:-j

    ReplyDelete
  2. Gresit Mac, tara are datorii inca de pe vremea comunismului cand era Nicolae Ceausescu la putere - si sunt datorii serioase; ca s-au mai adunat si altele, asta e alta treaba. A doua treaba: ce cacat faci cu bataia? mai mult ne inraiesti pe toti; adica si asa ne batem intre noi ca (,) cainii, am ajuns mai ceva ca tiganii sa ne sfasiem intre noi pentru 5 metri de teritoriu sau o slujba, daca ne mai dam in cap si pentru un gunoi aruncat pe jos, sanatate. Merci.

    ReplyDelete
  3. Adevarat, daca culegi gunoaiele dupa el n-o sa le stranga niciodata de capul lui, de-aia trebuie sa te duci frumos la el si sa-i zici ca e om, nu animal si sa-si stranga dracului gunoiul de pe jos. Dar dupa cum a zis si Robert, daca-l iei la bataie, faci mai mult rau.

    Asta e problema. Lumea tinde de actioneze direct la extreme, nimeni nu sta sa se gandeasca care ar fi solutia cea mai optima. Ori nu faci nimic, ori purcezi in a-i rupe fata tipului care te-o enervat. Ideea e sa alegi solutia care te-ar avantaja nu numai pe tine, dar si pe ceilalti.

    Si intr-adevar, datorii mari s-au facut anul asta si anul trecut, dar datorii am avut mereu. In fiecare an am facut datorii, inca de cand era Ceasca la putere, cum a zis si Robert.

    ReplyDelete
  4. Robert are dreptate. Tara are datorii de prin 80, cand a cumparat Ceausescu nu stiu ce si toata tara a intrat la regim cu cartela pentru urmatorii ani( stiti despre ce e vorba de la parinti si bunici) . Apoi faptul ca avem datorii de multe miliarde de euro incepand cu anul trecut e intr-adevar vina astora de conduc. Totusi, cred ca daca erai in locul lui Boc, nu aveai ce sa-i faci, trebuia sa platesti cu ceva bugetarii, chiar daca cu mai putin. Sau daca tu acuma vrei sa schimbi ceva, chiar din functia de prim-ministru, n-o sa poti, pentru ca exista niste pradigme sociale formate care sunt foarte greu de dezradacinat.
    Reluand problema datoriilor, cica nu exista tara in lume care sa nu fie inglodata in datorii, pentru ca asa merge economia. Datoriile fac bani. Daca eu am nevoie de 10000$, ma duc la banca si mi-i face pe loc, ca eu i-am cerut. Mi-am luat o datorie pe cap, am pus 10000$ in circulatie. America are datorii de trilioane la Banca Nationala, dar aia nu se omoara pe la talk-show-uri. Isi baga tara in rahat pe silentios.:))

    ReplyDelete
  5. Eu m-am resemnat de mult. Tara asta e un dezastru. Sincer nu prea imi pasa.

    ReplyDelete
  6. Ideile tale nu pot fi aplicate aici, in tara asta plina de marlani si idioti. Nimeni nu ridica gunoiul altuia, nimeni nu salveaza rotile altuia, la dracu, sa moara si capra vecinului! Am ridicat gunoaiele de pe strada si nu ai idee ce priviri pline de dezgust am primit. Adica ce'oi fi eu, un fel de gunoier?
    Cat despre datoriile tarii, nu sunt sigura daca am dreptate, dar cred ca avem de platit inca de pe la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial.
    In fine, m-am bagat si eu in seama...

    ReplyDelete
  7. Deci Urban, si restul care v-ati mai dat pe aici cu parerea, Ceausescu a recurs la cartele si la alte kkturi ca sa termine de platit TOATE datoriile externe ale tarii, si a termin aproape 100%. Ce a mai ramas e deja FICTIV in comparatie cu ce a facut guvernul BOC si Basescu cu imprumuturile FMI. PUNCT. Asta a adevarul, nu va mai dati cu pareri referitoare la datorii din trecut, din al 2-lea razboi mondial, etc. Taierile din salariile bugetarilor a fost o masura anti-criza, de austeritate, nu are de a face cu nicio datorie. PUNCT.
    In ceea ce priveste faza cu gunoiul, du-te tu si vb frumos cu unul si vezi ce afect o sa aiba. Oricum a fost o gluma faza cu pumnul in muie, nu-s genul, da` am crezut ca v-ati prins ca nu o sa ma duc la o matahala de 2 m si 150 de kile sa ii ard una in mecla. Duuuh. Pt asta singura masura ce ar trebui adoptata este amenda, ca in Germania, de aia e Germania curata, ca daca ar trebui sa plateasca romanul cate 10 milioane pt fiecare gunoi aruncat pe strada, nici macar mucul de la tzigara nu l-ar mai arunca.
    Si nu fa faceti voi griji pt SUA:))) Statele de genul ala pot sa aiba datorii infitinite si nivelul de trai de 10X mai ridicat ca la noi:-j. Ms eu. Salut

    ReplyDelete
  8. Ideea de fapt e ca ne contrazicem degeaba si fara rost, pt ca totusi ne mai pasa de tara asta, desi zicem ca nu, si nici nu cont ce facem macar.
    Mie imi place de stilul lui Silviu, scurt si la obiect, nu starneste discutii inutile:)

    ReplyDelete
  9. De fapt, in ultimii 3 ani Romania si-a DUBLAT datoriile. Deci aveai o datorie de 5 milioane (ipotetic) si ai dublat-o in 3 ani: ai 10 milioane. Fie ca ai 10 milioane, fie ca ai 5 milioane, tot is ceva bani in joc. Cert e ca aveai bani de dat si inainte si acum. Nimeni n-a zis ca Basescu si Boc n-au facut datorii colosale. Am zis ca eram inglodati in datorii cu muuult inainte.

    ReplyDelete

Nu-i frumos sa lasi comentarii anonime. De fiecare data cand faci asta, un iepuras moare. SALVEAZA IEPURASII!